Vi er her for dig med støtte og omsorg
Alle Altidens medarbejdere er her for dig. De hjælper dig med omsorg og støtte og med at skabe en meningsfuld dag.
Hvordan vil du gerne have din dag til at være? Hvad synes du er meningsfuldt? Hvad har du lyst til at lave?
Ved at vide alt dette om dig, kan vi hjælpe dig med at leve det liv, du ønsker, mens du bor hos os.
Her kan du få mere viden om, hvad de forskellige medarbejdere på ældreområdet beskæftiger sig med.

Mød medarbejdere på ældreområdet

Betina er social- og sundhedshjælper
Her fortæller Betina, hvad hun sætter pris på i sit daglige arbejde på Bakkebo Omsorgscenter.

Line er centerleder på Fribo Greve
Line Havshøi er centerleder på friplejehjemmet Fribo Greve i Greve Kommune.

Berit er centerleder for Skovsminde Plejecenter
Berit Weisenfeld er centerleder på Skovsminde Plejecenter i Gribskov Kommune.

Kristina er social- og sundhedshjælper
Kristina arbejder på Bakkebo Omsorgscenter. Her fortæller hun om glæden ved arbejdet med de ældre.

Christian er friboleder på friplejehjemmet Fribo Holte
Tillid og nærvær er kernen i Christian Morhordsts måde at lede på i sin stilling som friboleder.

Satu er psykomotorisk terapeut
Få indblik i Satus arbejde som psykomotorisk terapeut på Altiden Akaciegården.
Vil du arbejde hos os?
Altiden er en af Danmarks førende private velfærdsaktører med godt 1800 ansatte.
Vi har tilbud både børn, unge, voksne og ældre, og driver i dag plejehjem, friplejehjem,
botilbud, skoletilbud og børne- og ungehjem.
Læs mere her om de enkelte faggrupper
Centerleder
Alle Altidens plejehjem har en centerleder. Centerlederen har ansvaret for plejehjemmets drift og er uddannet assistent eller sygeplejerske. Det er et krav for at blive ansat som centerleder, at man har dokumenteret erfaring – både fra ældreområdet og som leder. Desuden skal centerlederen have eller ville tilegne sig lederuddannelse. På Altidens friplejehjem, Fribo, skal centerlederen tillige godkendes af Sundhedsstyrelsen.
Social- og sundhedshjælper
Social- og sundhedshjælperne er den største medarbejdergruppe på Altidens plejehjem. En social- og sundhedshjælper har en uddannelse indenfor pleje og omsorg og fungerer som kontaktperson for plejehjemmets beboere. Social- og sundhedshjælperen varetager opgaver omkring bl.a. personlig hygiejne, hjælp til måltiderne, aktiviteter, kontakt til pårørende og hverdagstræning.
Social- og sundhedsassistent
En social- og sundhedsassistent er autoriseret af Sundhedsstyrelsen og har en længere uddannelse end social- og sundhedshjælpere og kan derfor varetage flere opgaver omkring den enkelte beboer. Det kan både være plejeopgaver, men også ukomplicerede sygeplejeopgaver. Social- og sundhedsassistenten kan således hjælpe beboeren med både den personlige hygiejne, men også med administration af medicin.
Sygeplejerske
På alle Altidens plejehjem findes et antal sygeplejersker. Sygeplejersker handler, ligesom social- og sundhedsassistenten, på autorisation fra Sundhedsstyrelsen. Sygeplejerskerne varetager det sygeplejefaglige ansvar sammen med social- og sundhedsassistenterne, men har med baggrund i deres længere uddannelse ansvar for de mere komplekse problemstillinger i beboernes helbredstilstande.
Teamkoordinator/
afdelingsleder
En teamkoordinator eller afdelingsleder er enten uddannet som social- og sundhedsassistent eller sygeplejerske og har ansvar for en eller flere afdelinger på plejehjemmet. Teamkoordinatoren eller afdelingslederen har ansvaret for, at afdelingen fungerer i hverdagen, og at beboerne får den hjælp og støtte, de har behov for og af medarbejdere med de rette kompetencer.
Aktivitetskoordinator
På Altidens plejehjem er der ansat en eller flere aktivitetskoordinatorer, som sikrer et bredt udbud af aktiviteter og underholdning. Det er aktivitetskoordinatorens fornemmeste opgave at sikre, at udbuddet af aktiviteter afspejler beboernes ønsker, og at der er noget for enhver smag at deltage i. Aktivitetskoordinatoren er ligeledes kontaktperson for de frivillige, der hjælper på plejehjemmet.