Om Altiden Skotlandsgade 17, 19, 21 (tidl. Felix 17, 19, 21)
Skotlandsgade 17, 19, 21 (tidligere Felix 17, 19, 21) ligger på Amager og er et børne- og ungehjem for unge i alderen 12-17 år med mulighed for ungestøtte til det 23. år med diagnose inden for autistismespektrumforstyrrelse (ASF) og ADHD. De unge tilbydes trygge rammer og støttes i en positiv udvikling i et anerkendende og omsorgsfuldt miljø. Fælles for de unge er, at de har brug for hjælp – men ikke alle har brug for samme hjælp. Derfor er det vigtigste for os arbejdet med den enkelte, og respekten for den unges behov og ønsker. Vi fokuserer på individuelt tilrettelagt støtte og træning med udgangspunkt i den enkeltes muligheder og livskvalitet.
Skotlandsgade 17, 19, 21 ligger på Amager tæt på Amager Fælled og Amager Strandark, hvilket giver gode muligheder for aktiviteter. Skotlandsgade 17, 19, 21 består af tre rækkehuse, der er slået sammen. Der hører en skøn baghave til, hvor der er et loungeområde og spiseplads. De unge har hver deres værelse og fælles køkkenalrum, stue med tv og hyggekrog. Der er tre badeværelser og to ekstra toiletter til deling mellem de unge.
Vores mission er at udvikle strategier, der gør den unge bedre i stand til at klare hverdagen, så den unge opnår selvstændighed og stærkt selvværd.
Altiden tilbyder også en række andre tilbud i Københavnsområdet blandt andet Valby, Vanløse og Brønshøj. Vi ser det som en stor fordel, at vi er tilstede i et bymiljø, og vi opfordrer de unge til at være en del af omgivelserne. Vi dem i at have en indholdsrig hverdag med alt, hvad der hører til, når man er ung. Vi lærer de unge at bruge offentlig transport, besøge caféer, deltage i fritidsaktiviteter og alt det der giver dem gode oplevelser og udvikler dem hen imod et mere selvstændigt voksenliv.
På alle vore tilbud stræber vi altid efter, at det skal være hjemligt og hyggeligt. Det er de unges hjem, og der er altid plads til, at der kan komme familie og venner på besøg. Vi har indrettet os med hjælp fra specialister, så miljøet understøtter behandlingen og giver plads til både de stille og de aktive aktiviteter.